Klient biznesowy jest to trochę inny rodzaj klienta, aniżeli klient indywidualny. Pozyskiwanie zleceń w obszarze B2B jest dużo trudniejsze, aniżeli w B2C, ponieważ nasz konsument przeważnie lepiej zna rynek, aniżeli zwykły klient, co sprawia, że aby coś sprzedać to przedstawiona oferta musi być atrakcyjniejsza. Aby taki lojalny klient mógł poczuć się odpowiednio dobrze w naszej firmie, to bez wątpienia potrzebna jest obsługa klienta biznesowego, w której znajduje się specjalnie wyszkolona osoba, która wie jak takich biznesmenów zachęcić do skorzystania z usług naszego przedsiębiorstwa.

Co to znaczy B2B?

B2B jest to skrót pochodzący z języka angielskiego (Business-To-Business), co oznacza, że zarówno sprzedający jak i kupujący są przedsiębiorstwami. Jest to także sieć relacji, która łączy wielu partnerów, pośredników, dystrybutorów czy także sprzedawców. Tym co wyróżnia B2B od B2C bez wątpienia jest trudność osiągnięcia porozumienia. Przeważnie takie rozmowy pomiędzy biznesmenami mogą trwać nawet kilka miesięcy, co świadczy o tym, jak wartościowy może się okazać klient biznesowy.

Leave a comment